Uncategorized

5 tips om jouw videomarketing te boosten

By 2 mei 2016 No Comments

Videomarketing is iets waar steeds meer bedrijven in investeren. Hoe creëer jij een goede videomarketingstrategie? In deze blog vind je een aantal belangrijke tips waar jij je voordeel mee kunt doen.

Creëer jouw verhaal

Om jouw doelgroep je video te laten bekijken, moet deze meer zijn dan een simpele verkoopspot. De kijker moet een reden hebben om je video af te kijken. Creëer daarom jouw eigen verhaal. Dit verhaal kan werkelijk waar overal over gaan, zolang er maar enige binding bestaat tussen het verhaal en je product.

Geef je bedrijf een gezicht

Zoals ik hierboven al zei, is een simpele verkooppitch niet meer genoeg om de consument te interesseren. Mensen oriënteren zich op andere mensen. Zij kunnen zichzelf dan identificeren met de ander, wat een band en een associatie kan creëren. Denk maar aan George Clooney bij Nespresso of Cor en Don van Corendon.

Kort maar krachtig

De reden dat videomarketing enorm in de lift zit, heeft te maken met het nog steeds groeiende gebruik van smartphones. De video’s worden dan ook vaak op de mobiele apparaten bekeken. Lange video’s worden vaak snel weg geklikt door smartphonegebruikers. Houd hier rekening mee door kort en krachtig te zijn in je video’s. Vier korte video’s zijn effectiever dan één lange.

Call to action

Zorg dat de klant achteraf weet wat het doel van je video is. Wil je dat de klant een product koopt? Zorg dan voor een link naar de webshop. Een call to action zorgt ervoor dat de video een hogere return on investment realiseert.

Monitor de resultaten

Het analyseren van videoresultaten is niet altijd makkelijk. Call-to-actionknoppen verkleinen dit probleem. Met Google Analytics kun je precies zien wat de consument doet rondom jouw video. De resultaten hiervan kun jij weer gebruiken om jouw volgende video te optimaliseren!

Door: Donny van Wijk

Author COMNOW

More posts by COMNOW

Leave a Reply