Via social mediakanalen is er een grote kans dat iemand een grote communicatiemisser maakt. Zelf ik heb ik natuurlijk op mijn eigen social mediakanalen wat spellingmissers gemaakt. Dit kon toen niet onopgemerkt blijven en ik kreeg er natuurlijk commentaar op. Ai, blunder! Al helemaal, omdat ik een communicatiestudent ben. Ach, iedereen maakt fouten toch?
Die communicatiemissers zijn natuurlijk wel super grappig om tegen te komen. Ik zet er zes voor je op een rijtje. De eerste die ik vertel, zijn de spelfouten. Daarnaast moet je je als bedrijf niet aan té gevoelige kwesties willen branden, hier is snel een grove misser in te maken.
Kennen jullie het Facebookberichtje van Trijntje Oosterhuis nog? Voor elke like wilde Trijntje €1,- doneren aan giro 555. Dit ging razend snel en ze moest helaas de actie afblazen. Trijntje heeft trouwens een Award gekregen voor het slechtste bericht op social media.
Content stelen is al helemaal een communicatiemisser. Wanneer een bedrijf klakkeloos content overneemt, komen ze hier zeker niet mee weg. Plaatjes of ideeën jatten is niet netjes en het wordt ook niet meer getolereerd. Daarnaast kunnen eigen plaatjes die er slecht uit zien ook een communicatiemisser zijn. Wanneer een bedrijf slechte plaatsjes plaatst, is het niet aantrekkelijk voor de kijker. Ook kan een bedrijf plaatjes kiezen die niet bij het merk van het bedrijf passen,bijvoorbeeld kattenplaatjes delen, terwijl het om een lampenzaak gaat.
Kortom, de fouten zijn je nu voorgeschoteld. Zorg ervoor dat je ze niet begaat!