Uncategorized

Meest bekeken advertenties op YouTube van 2015

By 15 april 2016 No Comments

“I don’t know you, BigBuffetBoy85, but if you think you can humiliate me and take my gold, think again.” Centraal in de Supercell Class of Clans-advertentie stond acteur Liam Neesen. De welbekende acteur uit de film Taken had dit keer zijn woedde gericht op het verliezen van een duel in het Class of Clans-spel. Dit zorgde voor een hilarisch tafereel. De commercial was een ware hit op YouTube en kreeg meer dan 80 miljoen views. Niet voor niks dat deze commercial ook op stipt één stond in de best bekeken commercials van 2015.

Bovenaardse boodschap
Op de tweede plek is Hyundai geëindigd met ‘Message To Space’. In de commercial vertelt Stephanie over haar vader als astronaut. Haar vader werkt bij NASA en is vaak maandenlang weg van huis. Stephanie zou het geweldig vinden als ze een boodschap naar haar vader kon sturen in de ruimte. Hyundai hielp Stephanie een handje bij het versturen van deze bovenaardse boodschap naar haar vader. Zo heeft Hyundai met behulp van elf Genesis Sedans de boodschap van Stephanie met bandensporen in de Nevada woestijn geschreven.

Trends
De top tien advertenties van 2015 worden meer op mobiel gekeken dan op desktop. In totaal zijn de top tien advertenties van 2015 meer dan 470 miljoen keer bekeken en bijna twee derde van deze views waren op mobiele apparaten. Daarnaast blijkt uit deze top tien dat TV commercials ook prima werken op YouTube, zo zijn vier van de tien video’s TV commercials. Millennials waren de grootste groep die de YouTube advertenties bekekenen. In 2015 besteden de millennials in totaal zo’n 300 uur aan het kijken van advertenties.

YouTube Ads Leaderboard
Google presenteert iedere maand een top tien van de meest bekeken reclamespots op YouTube. De rangschikking voor deze video’s is op basis van een algortime dat rekening houd met het aantal organic viewers (unieke personen van onbetaalde advertentie), aantal paid viewers (unieke personen van betaalde advertentie) en de bereikretentie (hoelang een video echt is bekeken).

Door: Carien Waaijer

Author COMNOW

More posts by COMNOW

Leave a Reply