Trends

Real life Pokémon Go

By 19 december 2016 No Comments

Het is de hype van 2016 die niemand is ontgaan: Pokémon Go. Afgelopen zomer veroverden Pikachu, Charmander, Bulbasaur en Squirtle de virtuele wereld. Waar je op straat ook keek, je zag mensen massaal op hun telefoon kijken. Allemaal waren zij op zoek naar de virtuele beestjes. Pokémon Go kende een groot succes, maar al snel volgde er een afname in het aantal spelers. Spelers begonnen het spel saai te vinden, waardoor Niantic een miljoenen verlies leed. Niantic moest snel met een nieuwe strategie komen. Maar hoe zorgt Niantic ervoor dat mensen weer Pokémon Go gaan spelen?

Slimme zet

Niantic kwam op het slimme idee om het spel niet aan te passen, maar om verschillende mogelijkheden en verdienmodellen in het spel toe te voegen. Zo konden de spelers, tijdens Halloween, extra items verdienen en waren er veel meer Pokémons te vangen dan voorheen. Om in het thema van Halloween te blijven, had Niantic een lading spookpokémons losgelaten in de virtuele wereld. Dit was een groot succes: mensen gingen de straat weer op om Pokémons te vangen en ook de cijfers begonnen weer te stijgen. Niantic zal deze strategie rond de Kerst nogmaals herhalen, maar dan met Pokémons die goed bij de kerstperiode passen.

Meer interactie

Een tweede manier waar Niantic momenteel druk mee bezig is, is het ontwikkelen van een lens die je in je oog kunt doen. Voorheen moest de gebruiker van Pokémon Go eerst zijn of haar telefoon erbij pakken om de virtuele beestjes te traceren. Nu kan de speler zijn of haar telefoon in de broekzak laten zitten. Door middel van de lens kan de gebruiker de Pokémons in de buurt direct zien. De lens registreert niet alleen Pokémons, maar kan ook je armbewegingen meten. Door middel van één simpele worp kun je een fictieve pokéball naar een Pokémon gooien en deze vangen.

Een ontwikkeling waar menig Pokémonfan heel blij van wordt. Door deze lens op de markt te brengen, verwacht Niantic een stijging in het aantal spelers. Dat houdt in dat het spel nog groter gaat worden dan dat het was. Door middel van de verdienmodellen en de lens, kan Pokémon Go alleen maar meer groeien en de oude spelers terug winnen.

Door: Melanie Zijlstra

Author AIDA Communicatie

More posts by AIDA Communicatie

Leave a Reply