Trends

Social shopping: de nieuwe koploper

By 9 november 2016 No Comments

Social shopping betekent letterlijk: sociaal winkelen op het internet. Maar wat is daar nou sociaal aan? Door middel van social shopping kun je als koper jouw artikelen delen met anderen en vragen naar hun mening.

Het sociale aspect

Veel mensen vinden het niet leuk om alleen te winkelen. De consument wilt vaak de mening van vrienden of familie horen. Vooral als er wordt getwijfeld over prijs- en kwaliteitsverhouding. Via social shopping kan de consument gemakkelijk om de mening van een ander vragen door bijvoorbeeld de smartphone te gebruiken. De smartphone speelt hierin een grote rol, omdat de consument snel informatie kan op zoeken over een product. De platformen zoals: Instagram, Facebook en Pinterest, worden massaal met de smartphone bezocht. Via de verschillende social media kanalen kunnen andere consumenten hun ervaringen delen. Door middel van social shopping kan de consument ook prijzen met elkaar vergelijken en met enkele clicks het product bestellen.

Social shopping neemt enorm toe

Social shopping is dé toekomst voor de (online) shopping liefhebbers. Het grote voordeel van social shopping is dat mensen een hoop tijd en geld kunnen besparen. Als consument hoef je niet meer de stad in en in een rij te gaan staan voor jouw producten. Eén ding moeten wij niet vergeten: het is natuurlijk niet zo sociaal als een dag gezellig shoppen met je vriend of vriendin. Het internet is een goede tweede keus om lekker te winkelen, maar direct contact met mensen is toch wel het leukste.

Door: Melanie Zijlstra

Author AIDA Communicatie

More posts by AIDA Communicatie

Leave a Reply