Het ‘Nieuwe Tsjechië’ introduceren met een festival en een vernieuwde website om het ‘saaie’ Tsjechië aantrekkelijk te maken voor studenten. Dit is de insteek van de reclamecampagne bedacht door studentenbedrijf Kroko Marketing (krokomarketing.nl).
De opdracht
De studenten van de opleidingen Small Business en Retail Management en Communicatie startten in januari 2014 met de minor Marketingcommunicatiebureau. Na onderzoek onder 400 Utrechtse studenten bleek dat Tsjechië een slecht imago heeft binnen Nederland. De opdracht voor de studenten van deze minor was het bedenken van een idee om Tsjechië aantrekkelijk te maken voor Nederlandse studenten.
Internationale vakjury
Tijdens het prestigieuze Prague International Advertising Festival wist Kroko Marketing een internationale vakjury te verrassen met hun concept en sleepten hiervoor de hoofdprijs van €8.800,- binnen. Volgens de jury presenteerden Arnout van Kooten, Tom Kargbo, Corné Geijtenbeek en Patrick Hofman een helder en onderbouwd inzicht in de behoefte van de doelgroep. Aan de internationale wedstrijd deden studententeams van universiteiten uit acht verschillende landen mee.