Het maakt niet uit of je al aan het werk bent, je nieuwe start-up op de kaart probeert te zetten, je nieuw bent in het werkveld of dat je je het meeste focust op non-profit. LinkedIn is een erg goed hulpmiddel om te netwerken. Dit kan je helpen om je professionele doelen te behalen.
LinkedIn is ook een jachtveld voor headhunters, human resource managers en bedrijven die op zoek zijn naar partners of kansen. Het zal je daarom goed doen om een professioneel LinkedIn-profiel te hebben, dan pak je daar je voordeel uit. Het kost deze dagen namelijk meer dan een CV om op te vallen in een competitieve arbeidsmarkt. Hoe je zorgt dat je opvalt, dat lees je in onderstaande tips.
Professionele foto
Als je nog geen professionele foto hebt van jezelf waar je alleen met je gezicht op staat, zet dit dan op je to-do-lijst. Denk eraan dat je op deze foto lacht! Upload je nieuwe foto zo snel mogelijk, want denk eraan: die foto kan de eerste indruk zijn die een potentieel nieuwe opdrachtgever van je krijgt.
Hou het relevant
Je hoeft niet elke baan die je hebt gehad erop te zetten. Filter je banen die je relevant vindt voor je huidige carrièredoelen. Zo vind je ook makkelijker de connectie waar je op zit te wachten.
Vraag om referenties
Laten weten waar je gewerkt hebt is leuk, maar het is beter als andere mensen over jou zeggen dat je goed bent in je werk. Vraag daarom je vroegere collega’s, managers en andere mensen met wie je gewerkt hebt, om een aanbeveling voor je te schrijven op jouw LinkedIn-pagina.
Sluit aan bij groepen
Vind groepen die aansluiten op jouw werkveld. Ga bij die groepen en wees een actief deelnemer in twee of drie van deze groepen. Hierdoor zal je sneller opgemerkt worden in je netwerk.
LinkedIn kan meer voor je betekenen dan je denkt. Doe er iets mee!
Door: Jessie van Tatenhove