Vloggen, een begrip dat in 2006 voor het eerst aandacht kreeg in Nederland. Op dat moment waren er slechts veertien vloggers actief. Tien jaar later is vloggen niet meer weg te denken: jongeren groeien op met de ‘knolpower’ van Enzo Knol en de jongens van StukTV. Ook bedrijven beginnen het vloggen te ontdekken: Brand Vlogging. Maar waarom zou ik hieraan (moeten) beginnen? En hoe kies ik de juiste persoon voor mijn vlog? Vraag jij je dit ook af? Lees dan snel verder!
Kies de juiste vlogger
Voor het kiezen van de juiste persoon voor jouw vlog, is het belangrijk dat je jouw doelgroep goed kent. De vlogger moet passen bij de doelgroep, maar ook moet de vlogger achter jouw merk staan: oprecht enthousiasme is de sleutel tot meer views! En als laatste tip: zorg dat de vlogger veel volgers heeft, hier profiteer jij ook van.
Maak de vlogs
Heb je de juiste persoon gevonden voor jouw vlogs? Dan kun je beginnen met het maken van de vlogs. Maak een planning van de vlogs die je wilt plaatsen en bepaal de inhoud van elke vlog. Zorg dat de boodschap die je wilt overbrengen kort en duidelijk is. Val gelijk met de deur in huis en eindig met een call to action.
Plaats de vlog op YouTube
Plaats de vlog niet alleen op jouw website, maar ook op YouTube. Dit verhoogt de vindbaarheid in Google. Verwijs in de tekst op YouTube naar jouw website voor meer informatie. Op deze manier krijg je meer traffic naar jouw website en doordat jouw vlog gemakkelijker te vinden is, vergroot je jouw naamsbekendheid. Benieuwd naar meer voordelen van Brand Vlogging? Kijk dan op de website van Vlog Studio.