Uncategorized

Het goedkoopste marketingmiddel

By 10 mei 2016 No Comments

Om een nieuw product in de markt te zetten, wordt er vaak een grote marketingcampagne ingezet. Meestal zijn deze campagnes ingewikkeld en daarnaast kosten ze veel geld. Wanneer het geld daar niet voor is, of wanneer je juist iets echt bijzonders wil doen om het nieuwe product te promoten, kun je ook aan het werk gaan met een guerrillamarketing actie.

Guerrillamarketing is een marketingtechniek die poogt om met beperkte middelen een groot resultaat te boeken. Het woord is afkomstig uit de oorlogsvoering waar het Spaanse woord guerrilla wordt gebruikt om een bepaald type oorlog te beschrijven, waarbij kleine groepen soldaten een veel groter leger op afstand weten te houden. Maar wat maakt nou dat zo’n actie slaagt? Een goede guerrillamarketing actie:
– heeft geen groot budget of in ieder geval een zeer efficiënt gebruik ervan;
– is onverwacht en verrassend;
– is onconventioneel ofwel ludiek;
– is interactief (met het publiek);
– duikt op in en/of maakt gebruik van onverwachte plekken;
– heeft alles in zich om buzz te veroorzaken
Bovenstaande punten zijn natuurlijk geen garantie voor een goede actie, maar helpen je zeker een handje. Wat het allerbelangrijkst is voor een dergelijke actie, is creativiteit! Onderstaande voorbeelden geven een beeld van hoe je op een creatieve manier een guerrilla actie kunt opzetten.

Door: Marjolein

Author COMNOW

More posts by COMNOW

Leave a Reply