Trends

Webdesign trends 2016

By 26 oktober 2016 No Comments

Houd een voorsprong op jouw concurrentie en zorg dat jouw website up-to-date blijft met deze webdesign trends van 2016!

Flat design

Als je met flat design werkt, dan werk je tweedimensionaal. Er komen geen schaduwen, effecten of andere toeters en bellen aan te pas. Het is een erg duidelijke en overzichtelijke manier van ontwerpen. Als zelfs Google dit jaar overstag is gegaan met deze trend, dan kan niemand achterblijven. Het bedrijf heeft dit jaar het logo aangepast naar een flat design. Deze trend speelt echter al jaren, maar wordt pas sinds kort in het algemeen geaccepteerd.

afbeelding-1-webdesign-trends

Hero video headers

Vroeger had iedereen er last van: video’s die de website enorm vertraagden. Tegenwoordig zijn er veel meer mogelijkheden en hoeft een fullscreen video geen vertragende factor meer te zijn. Om het verhaal van een bedrijf op een mooie en goede manier duidelijk te maken, zijn er op steeds meer websites video’s te zien.

De lievelingskleur van: niemand

We zijn uitgekeken op frisse kleuren en heldere kleuren vinden we te oppervlakkig. Wil je goed zitten que kleuren? Ga dan voor een kleur die van niemand die lievelingskleur is. Dit zijn vuile kleuren en ze schuren met elkaar. Hieronder zijn een aantal voorbeelden te vinden van die kleuren.

afbeelding-2-webdesign-trends

Daarnaast is geel de kleur die alles oppept. Heeft iets op je website wat pit nodig? Gebruik dan de kleur geel. Iets moet eruit springen op een zwart-wit website? Gebruik dan de kleur geel.

One-size-fits-all

Tegenwoordig bekijken mensen een website op heel veel verschillende schermen. Het kan op een mobiele telefoon, tablet, normale laptop of designerscreen. Noem maar op. Het beste is als een website elk van deze schermen mooi kan opvullen, zonder witrandjes of snijverlies. Niet allemaal verschillende versies voor verschillende schermen. Nee, gewoon een one-size-fits-all-website.

Lettertypes: gebruik alles door elkaar!

Alles kan als het om lettertypes gaat, als het maar niet braaf is. Braaf is taboe. Het combineren van lettertypes met schreef en zonder schreef kan allemaal. Kies een rijk lettertype voor je titels/koppen.

Micro-interactie

De kleine en subtiele bewegingen op een pagina, vaak zie je ze niet eens. Je merkt het bijvoorbeeld bij het klikken of swipen, het voelt lekker aan en je actie heeft een resultaat. Je weet dat de knop echt is ingedrukt.

Door: Sanne Timmerman

Author COMNOW

More posts by COMNOW

Leave a Reply